השר יריב לוין: "מסכנים חיי חיילים כדי לתעד כמה חדרים יש בבתים שנהרסים"

ישראל פריי No Comments on השר יריב לוין: "מסכנים חיי חיילים כדי לתעד כמה חדרים יש בבתים שנהרסים"
13:51
30.04.24
יונת קפלן No Comments on לא לספור קלוריות: הגישה של ניקול שרון לאורח חיים בריא

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתוכנית הבוקר 'מדברים אקטואליה' העניק השר יריב לוין (ליכוד) ראיון לדוד חכם ובני רבינוביץ': "אנחנו עדיין בעיצומם של האירועים, עדיין מוקדם לסכם, מדובר בטרור של יחידים, ולכן אנחנו צריכים להישאר באותה ערנות. אך בהחלט ניתן כבר להסיק דבר חד משמעי: אבו מאזן איננו הפתרון אלא הבעיה, הנאומים שלו עודדו את אותם מפגעים, הם גם בוגרי בתי הספר הפלסטיניים ונאומי ההסתה של הרש"פ, אבו מאזן אחראי גם להאדרת שם השאהידים, הכיכרות על שמם, התשלום למשפחותיהם. גם עלינו מוטלת אחריות, כי הכל מתקיים תחת הסכמי אוסלו, וגם במזרח ירושלים".

השר לוין קבל על המערכת המשפטית: "לא פעם המערכת המשפטית כובלת את ידי המשטרה, הממשלה וצה"ל, כבר זמן רב שאני קורא לשינויים, הבעיה היא לא בחוקים אלא בפרשנות המעוותת שלהם. למרבה הפלא, דברים שבעבר הפרקליטות התנגדה אליהם, כמו שלילת אזרחות, החמרת הענישה למיידי אבנים, כרגע היא מוצאת דרך להתיר אותם בהליך מזורז. ישנם דברים בלתי מתקבלים על הדעת, מסכנים חיילים כדי לתעד כמה חדרים יש בבתים שנהרסים ולהעביר למקבלי החלטות, מעכבים שלילת אזרחות. הריטואל של התביעות המשפטיות נגד מי שיורה במחבלים, אלו דברים שצריכים להשתנות".

על האופק המדיני אמר השר: "חושב שנאום בר אילן היה לא נכון, אני לא הייתי נואם אותו. עצם הנכונות להקים מדינה פלסטינית נכונה. צריך לזכור שראה"מ מגדיר כל הזמן את הצעתו למדינה פלשתינית ללא צבא ריבונות, בעניין הזה הפער בין אוטונומיה לבין מה שנתניהו הגדיר כמדינה – הוא קטן. על ההצעה הצרפתית להציב כוח בינלאומי בהר הבית אמר לוין: מדובר בפרס לטרור, צביעות לשמה, האו"ם והקבילה הבינלאומית נוהגים בצביעות ובהתרפסות בפני הטרור העולמי. אם הם יהיו כאן, הבעיה תהיה עוד חמורה יותר, עוד צפויים לנו דוחו"ת חד צדדיים של כל הארגונים הבינ"ל הצבועים".



0 תגובות